Діяльнісний підхід як середовище для формування наскрізних умінь у НУШ

Image

Admin

11 Грудня 2022

Головні
БДПУ
Наука
Освіта
педагогіка

Можна багато говорити про те, що сучасні діти інші, а можна врахувати ці зміни та застосувати діяльнісний підхід в освітньому процесі й досягти мети: сформувати особистість із розвиненими ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, успішно інтегровану в соціум, здатну до самоосвіти та командної роботи.

Такі орієнтири стали ключовими під час вебінару «Діяльнісний підхід як середовище для формування наскрізних умінь у НУШ». Спікеркою заходу була Наталія Зима – вчителька хімії Технологічного багатопрофільного ліцею із загальноосвітніми класами м. Хмельницького імені Артема Мазура, кращий вчитель хімії за версією Global Teacher Prize Ukraine 2020. Вебінар відбувся 7 грудня 2022 р.
Ключовими були представлені такі позиції: наскрізні вміння в НУШ; діяльнісний підхід як освітня технологія; практики реалізації діяльнісного підходу на уроці.
Під час вебінару присутні акцентували увагу на дослідженні «Діяльнісний підхід в початковій школі» (Дослідження інтегрованих педагогік, що ґрунтуються на ігровому діяльнісному підході та сприяють всебічному розвитку дітей початкової школи). Це дослідження було проведено під керівництвом Центру з питань творчості, гри й навчання «LEGO Foundation». Авторами цього звіту є пані Рейчел Паркер (Rachel Parker), старший науковий співробітник Австралійської ради досліджень у галузі освіти (Australian Council for Educational Research – Рада «ACER») і доктор Бо Ст’єрне Томсен (Bo Stjerne Thomsen), керівник із питань досліджень «LEGO Foundation».
У контексті підготовки майбутніх учителів початкової школи на другому освітньому рівні вже другий рік поспіль читається курс «Діяльнісний підхід в НУШ (LEGO-технології)» (викладачка – доцентка Лада Чемоніна), що є складовою проєкту під керівництвом першої проректорки, професорки Ольги Гуренко.
Проте діяльнісний підхід впроваджується на різних предметах, а саме під час викладання курсу «Я досліджую світ».
Так, під час викладання навчальної дисципліни «Сучасні технології природничої, громадянської та історичної освітніх галузей в початковій школі» (викладачка – професорка Алла Крамаренко) питання діяльнісного підходу розглядалося в практичній площині, із орієнтиром на формування життєвих компетентностей здобувачів початкової школи. Проте представлений вебінар сприяв отриманню додаткової інформації у викладанні курсу «Я досліджую світ».

За матеріалами кафедри початкової освіти

Цінності

Викладачі

Студентське життя

Цінності

Викладачі

Студентське життя

Безпечна дорога в умовах війни: як діяти зважено та відповідально

У межах проведення Тижня безпеки дорожнього руху на факультеті психолого-педагогічної…

19 Травня 2025

Детальніше

День вишиванки

Цінності

Креативний розвиток

День вишиванки

Цінності

Креативний розвиток

Самоідентифікація через призму сучасних прикрас

Що таке самоідентифікація? Що цей термін означає для нас, українців?…

19 Травня 2025

Детальніше

Студентське життя

Цінності

Студентське життя

Цінності

Квіз «Історія для всіх» для студентів неісторичних спеціальностей

16 травня 2025 року о 13:00 в межах Тижня історії…

19 Травня 2025

Детальніше

НУШ

Наукові заходи

НУШ

Наукові заходи

Дослідження сучасного вчителя: вимога часу чи чергове модне відхилення?

16 травня на факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного…

18 Травня 2025

Детальніше