Новини
/

Відлуння війни: інклюзія студентів з травмами війни

Відлуння війни: інклюзія студентів з травмами війни

Image

Admin

24 Березня 2024

Головні,
Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти (ФДССО),
Цілі сталого розвитку
Міцне здоров’я та благополуччя
Освіта

22 березня 2024 року представниці нашого університету перша проректорка та професорка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Ольга Гуренко, доцентки кафедри прикладної психології та логопедії Наталя Цибуляк та Олена Старинська презентували результати всеукраїнського дослідження на Міжнародній науковій конференції “Supporting the Social Inclusion of Children and Young People with Intellectual and Developmental Disabilities: The Importance of the Interdisciplinary Approach”(Варшава, 22 березня 2024).

Відлуння війни – це не просто метафора, це нова реальність, що впливає на академічну та соціальну динаміку в українських університетах. Наразі важливо визнавати «відлуння» як прогнозовані тривалі наслідки травми війни на університетські спільноти та освітнє середовище, що має адаптуватися до нових викликів. Це вказує на важливість впровадження заходів, які в українському контексті виходять за рамки традиційних механізмів підтримки університетських спільнот. Нечіткість обов’язків і недостатня обізнаність можуть створити крихку основу для прийняття рішень і, як наслідок, неможливість створення інклюзивного простору.

Важливо не лише пристосуватись, але й передбачити збільшення кількості студентів, які постраждали від травм війни. Прогнозований ріст цієї вразливої групи підкреслює термінову необхідність для університетів підготуватися до майбутніх вимог щодо створення інклюзивного середовища, яке визнає та пом’якшує вплив травми війни. Для налагодження інклюзивних практик українські університети мають здійснити низку цілеспрямованих заходів на рівні культури університетської спільноти, адаптації інституційних політик та впровадження відповідних практик, зорієнтованих на травмоорієнтований підхід в освітньому середовищі. 

Вдосконалення систем підтримки та співпраця між різними інституціями для розбудови інклюзивного освітнього середовища у вищій освіти можуть стати важливими кроками до ефективного подолання наслідків «відлунь» війни.

Дослідження реалізовано в межах проєкту “Дизайн інклюзивного освітнього середовища закладу вищої освіти” (Національний фонд досліджень України, проєкт № 2022.01/0010)

За матеріалами факультету

дошкільної, спеціальної на соціальної освіти

Інтернаціоналізація

Наукові заходи

Гранти

Інтернаціоналізація

Наукові заходи

Гранти

Старт проєкту Erasmus+ CBHE Project Good Governance Practice: European Experience for Ukraine

4 грудня 2025 року відбулася стартова зустріч консорціуму за проєктом Good…

7 Грудня 2025

Детальніше

Сталий розвиток

Цінності

Студентське життя

Сталий розвиток

Цінності

Студентське життя

Сесія з мінної безпеки в Запоріжжі: важливі знання для життя в умовах війни

5 грудня 2025 року в Запоріжжі відбулася офлайн-сесія з мінної…

7 Грудня 2025

Детальніше

Співпраця

Стейкхолдери

Співпраця

Стейкхолдери

Студенти БДПУ долучилися до формування майбутнього паралімпійського спорту Запоріжжя

4 грудня 2025 року студенти освітньо-професійних програм спеціальностей А4.11 Середня…

6 Грудня 2025

Детальніше

Цінності

Студентське життя

Можливості

Цінності

Студентське життя

Можливості

Тренінг з першої психологічної допомоги

3-4 грудня 2025 року для здобувачів вищої освіти Бердянського державного…

6 Грудня 2025

Детальніше