Як убезпечити себе в мережі Інтернет: проєкт «BRAMA» від кіберполіції

Image

Vlad Nedilko,

24 Листопада 2024

Кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти
ФДССО

У межах «Школи лідерства 2024», організованої кафедрою соціальної роботи та інклюзивної освіти БДПУ, відбулася зустріч, присвячена темі інформаційної безпеки та проєкту «BRAMA» від кіберполіції. Захід реалізовано відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 січня 2021 року № 7-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції боротьби з тероризмом в Україні».

Гостем заходу став Максим Серватнюк, старший лейтенант поліції, оперуповноважений ВПК у Тернопільській області ДКП НП України. Зустріч пройшла під кураторством керівниці Школи лідерлства Алли Мельничук, асистентки кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти.

Учасники мали змогу дізнатися, як захистити себе від дезінформації, яка щодня заповнює інформаційний простір. Несвідоме споживання інформації та недостатній рівень інформаційної грамотності стали передумовами спільної для всіх українців проблеми – засилля ворожої пропаганди та фейків. Дезінформація в мережі негативно впливає на свідомість людей та хід війни в цілому, тому користувачі мережі Інтернет мають завжди бути обачними та вміти розпізнавати фейки, пропаганду та дезінформацію.

Щоденно гортаючи стрічку у своїх соціальних мережах та месенджерах, ми натикаємось на інформацію, яка на нашу думку є неправдивою або небезпечною. У свідомої людини виникає природнє бажання прибрати таку інформацію із медіа простору або заблокувати її поширення. Для блокування того чи іншого джерела необхідно надсилати скарги і чим більше буде скарг, тим більша вірогідність того, що джерело буде заблоковано.

Важливо, щоб кожен користувач мережі Інтернет навчився розпізнавати неправдиві повідомлення та блокувати джерела, що їх поширюють. Одним із дієвих інструментів для цього є проєкт «BRAMA», який допомагає громадянам не лише впоратися з фейками, а й зробити український інфопростір безпечнішим.

Проект «BRAMA» – створений волонтерами, за підтримки Кіберполіції України, який покликаний навчити пересічних громадян розпізнавати фейки та пропаганду, а також перекрити доступ до нашого інфопростору російським осередкам пропаганди онлайн та популяризувати безпечне поводження в мережі.

Основним джерелом комунікації із активними громадянами є телеграм канал «BRAMA».

Проект «BRAMA» представлено у популярних месенджерах Telegram, Viber та Whatsapp, а також, соціальних мережах Facebook, Instagram та ТікТок. Загальна кількість учасників понад 200 тис.

Учасники проекту залучені до масового надсилання скарг на джерела, які необхідно блокувати. Крім того, учасники отримують поради із кібер та медіа грамотності. А також, дізнаються про схеми шахрайств та як не  стати жертвою.

Відправити та отримати посилання на джерела неприйнятного контенту, залучені до блокування учасники, також, можуть в Телеграм боті stopdrugsbot.

Механіка взаємодії – знаходимо та знешкоджуємо ворога онлайн за допомогою інструментів, які є у вільному доступі та без ризику для себе. В будь-який зручний для вас час, в будь-якому місці, де ловить інтернет.

На сьогоднішній день зусиллями активних учасників вже заблоковано понад 37 тисяч посилань на джерела поширення неприйнятного контенту. З початку 2024 року кількість заблокованих ресурсів становить 11 334, з яких у жовтні заблоковано 1 191 посилань.

Реєстрація на подальші заходи Школи лідерства за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1sQgK9nHXf_AjQ3I8yW5qBDjuxTILsn2CXsEezNIfnUA/edit?chromeless=1

Розвиток лідерських якостей студентів /студенток відбувається на виконання цілей сталого розвитку (ціль 8. Гідна праця та економічне зростання, ціль 10. Скорочення нерівності ціль 17. Партнерство заради сталого розвитку)

Заходи реалізуються в рамках проєкту “Підтримка дітей та молоді шляхом зміцнення потенціалу низових ініціатив швидкого реагування в Україні – фаза ІІ”, що реалізує громадська організація Асоціація Української Миротворчої Школи за фінансової підтримки Terre des Hommes Germany.

За матеріалами

кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти

Викладачі

Сталий розвиток

Освітні технології

Викладачі

Сталий розвиток

Освітні технології

Робота з дітьми та молоддю та обмін досвідом в межах соціально-виховної практики

В межах соціально-виховної виробничої практики здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої…

30 Квітня 2025

Детальніше

Викладачі

Конференції

Гендерна рівність

Викладачі

Конференції

Гендерна рівність

Три голоси про гендер у науці: науковці БДПУ на вебінарі про гендерний вимір інновацій

У межах дводенного вебінару “Gender dimension in research and innovation”…

30 Квітня 2025

Детальніше

Гостьові лекції

Б016 Логопедія. Спеціальна психологія

Гостьові лекції

Б016 Логопедія. Спеціальна психологія

Логоритміка - практичний досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

Гостьові лекції з освітньої компоненти «Логоритміка та ігри в логопедичній…

29 Квітня 2025

Детальніше

Гостьові лекції

М016 Спеціальна освіта

Викладачі

Гостьові лекції

М016 Спеціальна освіта

Викладачі

Гостьова лекція як простір для обміну ідеями та досвідом

23 квітня 2025 року декан факультету дошкільної, спеціальної та соціальної…

29 Квітня 2025

Детальніше