Новини
/

Субкультура у фокусі студентської наукової діяльності

Субкультура у фокусі студентської наукової діяльності

Image

Admin

8 Квітня 2025

Б231 Соціальна робота та практична психологія,
Б231 Соціальна робота та соціальна педагогіка,
Кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти,
М231 Поствоєнна соціально-психологічна реінтеграція,
М231 Соціальна педагогіка,
Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти (ФДССО)
Конкурси
Креативний розвиток
Можливості
Наука
Наукові заходи
Олімпіади
Педагогічні інновації

2 квітня поточного року на кафедрі соціальної роботи та інклюзивної освіти відбулося розширене засідання студентського наукового гуртка «Соціалізація дітей, молоді в умовах сучасного соціокультурного простору» (керівник: доцент Наталя Захарова). До участі були запрошені здобувачі всіх освітньо-професійних програм спеціальності 231 Соціальна робота денної та заочної форм навчання всіх курсів.

Значення студентської науки

На початку зустрічі закріплювалися  основні положення попереднього засідання гуртка щодо ролі студентської науки як інструменту особистісного та професійного розвитку; акцентувалася увага на важливості взаємодії навчання, наукової діяльності та практики для формування аналітичного мислення, креативності, комунікативних та дослідницьких компетентностей, мобільності та здатності адекватного реагування в умовах нестабільності, нових соціальних викликів.

Основна тема зустрічі

У фокусі теми: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності» до розгляду та дискусії пропонувалися питання: «Субкультура як інструмент соціалізації особистості» та «Квадробери – це об’єкт, суб’єкт чи жертва соціалізації?»

Субкультура як інструмент соціалізації

Спікеркою першої теми виступила здобувачка 405СР групи, магістрантка Світлана Дацюк, яка зазначила, що субкультури формуються серед молоді як реакція на соціальні, економічні або політичні виклики, а також як спосіб самовираження або пошук альтернативного середовища для розвитку. Субкультури можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на соціалізацію – залежно від їхньої ідеології, форм вираження, цілей та взаємодії із суспільством. Для наочного розгляду Світлана запропонувала презентації протилежних за ідеологією субкультур. Хіппі – як реакція на війну у В’єтнамі, соціальну нерівність, суспільний рух проти насильства, що сприяв розвитку громадянського суспільства. Субкультура скінхедів у радикальному відгалуженні стала прикладом того, як субкультура може дестабілізувати соціальне середовище через пропаганду агресії, нетерпимості до інших культур, расизм. У висновку спікеркою зазначалося, що суспільство має підтримувати субкультурні ініціативи, які несуть толерантність, творчість і діалог, водночас формуючи критичне мислення щодо деструктивних ідей та дій.

Квадробери – нова субкультура

Наступні спікерки – здобувачки 303СР групи Злата Нечитайло та Єлізавета Хлєбнікова представили презентацію на тему: «Квадробери – сучасна субкультура». Продемонстрували, як соціальна історія однієї людини (Кенічі Іто) вплинула на формування субкультури сучасних дітей, підлітків, молоді. Спікерки розповіли про історію, чинники підтримки молоддю квадроберів: як пошук способу самовираження, відчуття приналежності до групи, як форма втечі від реальності, як можливість комунікації та підтримки у «зграях».

Спікери зверталися до аудиторії з пропозиціями обговорити ставлення до даної субкультури, визначитися з питанням: «Квадробери – це об’єкт, суб’єкт чи жертва соціалізації?». У загальному резюме прозвучали висновки та пропозиції: квадробери – це переважно об’єкт соціалізації; форма гри дітей, наслідуючи тварин; інтеграція молоді у новий вид спорту (квадробіка), але знайомити з межами добра – зла; необхідно уникати трансформації у вид теріантропії (духовно відчувають себе звіром). Майбутнє квадроберів, як субкультури, аудиторія вбачає у можливості єволюціонуватися у новий вид, або зникнути взагалі, проте сучасний вплив на молодь вже помітний.

Загалом,тема субкультури в контексті соціалізації особистості викликала значний інтерес аудиторії; наводилися приклади сучасних напрямів молодіжних субкультур з акцентом на соціальне та особистісне значення для молоді; зазначалося, що є важливим компонентом врахування соціальними працівниками, соціальними педагогами, іншими фахівцями та батьками в комунікації з дітьми, підлітками та молоддю.

Проведений захід сприяв активізації досліджень актуальних соціально-педагогічних питань, розширенню підходів до соціалізації та професійного розвитку майбутніх фахівців у контексті сучасних соціальних викликів.

Сталий розвиток

Стейкхолдери

Педагогічна практика

Сталий розвиток

Стейкхолдери

Педагогічна практика

Майстерність у дії: індивідуалізація та здоров’язбереження в освітній практиці

Практична підготовка є невід’ємною складовою професійного становлення майбутніх учителів біології…

3 Листопада 2025

Детальніше

Вебінари

Гостьові лекції

Педагогічна практика

Вебінари

Гостьові лекції

Педагогічна практика

Коли теорія зустрічається з практикою: майстер-клас для майбутніх учителів англійської мови

31 жовтня 2025 року відбувся майстер-клас, який став цінним практичним…

3 Листопада 2025

Детальніше

STEM-освіта

Тренінг

Креативний розвиток

STEM-освіта

Тренінг

Креативний розвиток

Інноваційні моделі надання соціальних послуг на перетині соціальної роботи та профілактичної медицини

Школа лідерства БДПУ спільно з кафедрою соціальної роботи та інклюзивної…

3 Листопада 2025

Детальніше

Викладачі

Цінності

Популяризація науки

Викладачі

Цінності

Популяризація науки

Правопис, що формує націю

З нагоди відзначення Дня української писемності та мови 30 жовтня…

3 Листопада 2025

Детальніше