Субкультура у фокусі студентської наукової діяльності

Image

Admin

8 Квітня 2025

Кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти,
Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти (ФДССО)
Б231 Соціальна робота та практична психологія
Б231 Соціальна робота та соціальна педагогіка
Конкурси
Креативний розвиток
М231 Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація
М231 Соціальна педагогіка
Можливості
Наука
Наукові заходи
Олімпіади
Педагогічні інновації

2 квітня поточного року на кафедрі соціальної роботи та інклюзивної освіти відбулося розширене засідання студентського наукового гуртка «Соціалізація дітей, молоді в умовах сучасного соціокультурного простору» (керівник: доцент Наталя Захарова). До участі були запрошені здобувачі всіх освітньо-професійних програм спеціальності 231 Соціальна робота денної та заочної форм навчання всіх курсів.

Значення студентської науки

На початку зустрічі закріплювалися  основні положення попереднього засідання гуртка щодо ролі студентської науки як інструменту особистісного та професійного розвитку; акцентувалася увага на важливості взаємодії навчання, наукової діяльності та практики для формування аналітичного мислення, креативності, комунікативних та дослідницьких компетентностей, мобільності та здатності адекватного реагування в умовах нестабільності, нових соціальних викликів.

Основна тема зустрічі

У фокусі теми: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності» до розгляду та дискусії пропонувалися питання: «Субкультура як інструмент соціалізації особистості» та «Квадробери – це об’єкт, суб’єкт чи жертва соціалізації?»

Субкультура як інструмент соціалізації

Спікеркою першої теми виступила здобувачка 405СР групи, магістрантка Світлана Дацюк, яка зазначила, що субкультури формуються серед молоді як реакція на соціальні, економічні або політичні виклики, а також як спосіб самовираження або пошук альтернативного середовища для розвитку. Субкультури можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на соціалізацію – залежно від їхньої ідеології, форм вираження, цілей та взаємодії із суспільством. Для наочного розгляду Світлана запропонувала презентації протилежних за ідеологією субкультур. Хіппі – як реакція на війну у В’єтнамі, соціальну нерівність, суспільний рух проти насильства, що сприяв розвитку громадянського суспільства. Субкультура скінхедів у радикальному відгалуженні стала прикладом того, як субкультура може дестабілізувати соціальне середовище через пропаганду агресії, нетерпимості до інших культур, расизм. У висновку спікеркою зазначалося, що суспільство має підтримувати субкультурні ініціативи, які несуть толерантність, творчість і діалог, водночас формуючи критичне мислення щодо деструктивних ідей та дій.

Квадробери – нова субкультура

Наступні спікерки – здобувачки 303СР групи Злата Нечитайло та Єлізавета Хлєбнікова представили презентацію на тему: «Квадробери – сучасна субкультура». Продемонстрували, як соціальна історія однієї людини (Кенічі Іто) вплинула на формування субкультури сучасних дітей, підлітків, молоді. Спікерки розповіли про історію, чинники підтримки молоддю квадроберів: як пошук способу самовираження, відчуття приналежності до групи, як форма втечі від реальності, як можливість комунікації та підтримки у «зграях».

Спікери зверталися до аудиторії з пропозиціями обговорити ставлення до даної субкультури, визначитися з питанням: «Квадробери – це об’єкт, суб’єкт чи жертва соціалізації?». У загальному резюме прозвучали висновки та пропозиції: квадробери – це переважно об’єкт соціалізації; форма гри дітей, наслідуючи тварин; інтеграція молоді у новий вид спорту (квадробіка), але знайомити з межами добра – зла; необхідно уникати трансформації у вид теріантропії (духовно відчувають себе звіром). Майбутнє квадроберів, як субкультури, аудиторія вбачає у можливості єволюціонуватися у новий вид, або зникнути взагалі, проте сучасний вплив на молодь вже помітний.

Загалом,тема субкультури в контексті соціалізації особистості викликала значний інтерес аудиторії; наводилися приклади сучасних напрямів молодіжних субкультур з акцентом на соціальне та особистісне значення для молоді; зазначалося, що є важливим компонентом врахування соціальними працівниками, соціальними педагогами, іншими фахівцями та батьками в комунікації з дітьми, підлітками та молоддю.

Проведений захід сприяв активізації досліджень актуальних соціально-педагогічних питань, розширенню підходів до соціалізації та професійного розвитку майбутніх фахівців у контексті сучасних соціальних викликів.

Б053 Психологія

М053 Психологія тренінгової роботи

Б013 Початкова освіта. Практична психологія (СТН)

Б053 Психологія

М053 Психологія тренінгової роботи

Б013 Початкова освіта. Практична психологія (СТН)

Великодній гастротур україною: смак традицій та тепло родинного кола

Напередодні світлого свята Великодня факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв перетворився…

18 Квітня 2025

Детальніше

Гостьові лекції

Викладачі

Д011 Освітні, педагогічні науки PhD

Гостьові лекції

Викладачі

Д011 Освітні, педагогічні науки PhD

Хібукі-терапія в освіті: історія методу, що обіймає

14 квітня 2025 р. у Бердянському державному педагогічному університеті відбулася…

17 Квітня 2025

Детальніше

Освітні технології

Педагогічні інновації

Гостьові лекції

Освітні технології

Педагогічні інновації

Гостьові лекції

Критичне мислення для спілкування та співпраці: воркшоп  для майбутніх учителів англійської мови

16 квітня 2025 року відбувся воркшоп “Critical Thinking Activities for…

17 Квітня 2025

Детальніше

М014 Середня освіта (Математика)

Гуртки

Б014 Середня освіта (Інформатика)

М014 Середня освіта (Математика)

Гуртки

Б014 Середня освіта (Інформатика)

Теорія «тісного світу» і гіпотеза «шести рукостискань»: як побудований соціальний всесвіт з точки зору графів і дерев

Професор математики готував книжку до друку. Рецензенти знайшли неточності —…

17 Квітня 2025

Детальніше