Цілі сталого розвитку як вектор трансформації освіти: від Нової української школи до закладів вищої освіти

Image

Admin

23 Травня 2025

Б014 Середня освіта (Трудове навчання та технології),
Кафедра професійної освіти та технологій,
М014 Середня освіта (Трудове навчання та технології),
Науковий відділ,
Факультет фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти (ФФМКТО)
STEM-освіта
Викладачі
Наука
Наукові заходи
НУШ
Сталий розвиток
Цінності

22 травня 2025 року в межах Фестивалю науки на кафедрі професійної освіти та технологій було представлено результати дослідження на тему: «Цілі сталого розвитку як вектор трансформації освіти: від Нової української школи до закладів вищої освіти».

У своїй доповіді докторка педагогічних наук, доцентка Кривильова Олена Анатоліївна та докторка філософії, старша викладачка Курило Ольга Юріївна акцентували увагу на стратегічній ролі освіти у досягненні Цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй. Зокрема, йшлося про вплив освітнього середовища на формування цінностей, необхідних для відповідального та сталого майбутнього.

Було наголошено, що Нова українська школа впроваджує ці ідеї через розвиток ключових компетентностей учнів, зокрема екологічної грамотності, громадянської активності, критичного мислення та підприємливості. Сучасні підходи, як-от проєктна діяльність, STEAM-освіта, ігрові та кейс-методи, створюють умови для активного залучення учнів до вирішення реальних соціальних та екологічних проблем. Важливим є також забезпечення інклюзивності та рівного доступу до якісної освіти для всіх дітей.

Особливу увагу доповідачки приділили ролі закладів вищої освіти  які повинні забезпечувати тяглість цих змін на наступному рівні освітньої підготовки. В закладах вищої освіти має відбуватися не лише оновлення змісту навчальних дисциплін, а й створення умов для формування нової світоглядної парадигми серед молоді. Це включає активну участь здобувачів вищої освіти у волонтерських та екологічних ініціативах, інтеграцію тематики сталого розвитку в наукову роботу та міждисциплінарні освітні практики.

Окремо підкреслювалося, що успішна реалізація Цілей сталого розвитку вимагає постійного професійного зростання педагогів, підвищення їх цифрової та методичної компетентності, а також розвитку партнерств між усіма учасниками освітнього процесу.

У підсумку зазначалося, що синергія загальної середньої освіти та вищої освіти, об’єднана ідеями сталого розвитку, формує основу для якісних перетворень в освіті, суспільстві й майбутньому держави.

Щиро дякуємо за професійну та натхненну працю. Бажаємо подальших успіхів, творчих і наукових звершень!

За матеріалами кафедри професійної освіти та технологій ФФМКТО

Педагогічна практика

Випускники

Педагогічна практика

Випускники

Успішно завершили виробничу практику випускники-бакалаври спеціальності Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво)

Успішно завершили шеститижневу виробничу практику з Методики проведення уроків інтегрованого…

2 Червня 2025

Детальніше

Наука

Наука

Представник БДПУ на міжнародному науковому івенті «Викладання міжнародного права: діалог»

29 травня 2025 року кандидат педагогічних наук, доцент кафедри правознавства…

2 Червня 2025

Детальніше

Наукові заходи

Можливості

Конференції

Наукові заходи

Можливості

Конференції

Науковий поступ у глобальному вимірі: участь кафедри економіки, менеджменту та фінансів БДПУ в міжнародній конференції

30 травня 2025 року викладачі та здобувачі кафедри економіки, менеджменту…

2 Червня 2025

Детальніше

Студентське життя

Студентські проєкти

Студентське життя

Студентські проєкти

Кожний фініш – це новий старт!

З 08.05 по 22.05.2025 тривала підсумкова атестація здобувачів першого (бакалаврського)…

29 Травня 2025

Детальніше