Новини
/

Цілі сталого розвитку як вектор трансформації освіти: від Нової української школи до закладів вищої освіти

Цілі сталого розвитку як вектор трансформації освіти: від Нової української школи до закладів вищої освіти

Image

Admin

23 Травня 2025

Б014 Середня освіта (Трудове навчання та технології),
Кафедра професійної освіти та технологій,
М014 Середня освіта (Трудове навчання та технології),
Науковий відділ,
Факультет фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти (ФФМКТО)
STEM-освіта
Викладачі
Наука
Наукові заходи
НУШ
Сталий розвиток
Цінності

22 травня 2025 року в межах Фестивалю науки на кафедрі професійної освіти та технологій було представлено результати дослідження на тему: «Цілі сталого розвитку як вектор трансформації освіти: від Нової української школи до закладів вищої освіти».

У своїй доповіді докторка педагогічних наук, доцентка Кривильова Олена Анатоліївна та докторка філософії, старша викладачка Курило Ольга Юріївна акцентували увагу на стратегічній ролі освіти у досягненні Цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй. Зокрема, йшлося про вплив освітнього середовища на формування цінностей, необхідних для відповідального та сталого майбутнього.

Було наголошено, що Нова українська школа впроваджує ці ідеї через розвиток ключових компетентностей учнів, зокрема екологічної грамотності, громадянської активності, критичного мислення та підприємливості. Сучасні підходи, як-от проєктна діяльність, STEAM-освіта, ігрові та кейс-методи, створюють умови для активного залучення учнів до вирішення реальних соціальних та екологічних проблем. Важливим є також забезпечення інклюзивності та рівного доступу до якісної освіти для всіх дітей.

Особливу увагу доповідачки приділили ролі закладів вищої освіти  які повинні забезпечувати тяглість цих змін на наступному рівні освітньої підготовки. В закладах вищої освіти має відбуватися не лише оновлення змісту навчальних дисциплін, а й створення умов для формування нової світоглядної парадигми серед молоді. Це включає активну участь здобувачів вищої освіти у волонтерських та екологічних ініціативах, інтеграцію тематики сталого розвитку в наукову роботу та міждисциплінарні освітні практики.

Окремо підкреслювалося, що успішна реалізація Цілей сталого розвитку вимагає постійного професійного зростання педагогів, підвищення їх цифрової та методичної компетентності, а також розвитку партнерств між усіма учасниками освітнього процесу.

У підсумку зазначалося, що синергія загальної середньої освіти та вищої освіти, об’єднана ідеями сталого розвитку, формує основу для якісних перетворень в освіті, суспільстві й майбутньому держави.

Щиро дякуємо за професійну та натхненну працю. Бажаємо подальших успіхів, творчих і наукових звершень!

За матеріалами кафедри професійної освіти та технологій ФФМКТО

Студентське життя

Студентська рада факультету

Студентське життя

Студентська рада факультету

Подорож у Студентське Життя: Урочиста Онлайн–Посвята Першокурсників ФФМКТО

17 листопада відбулася урочиста церемонія посвяти першокурсників факультету фізико–математичної, комп’ютерної…

18 Листопада 2025

Детальніше

Наука

Наукові заходи

Студентська наука

Наука

Наукові заходи

Студентська наука

Участь студентів факультету фізичної культури, спорту та здоров’я людини БДПУ у Міжнародній науково-практичній конференції

Факультет фізичної культури, спорту та здоров’я людини Бердянського державного педагогічного…

17 Листопада 2025

Детальніше

Гостьові лекції

Гостьові лекції

Культура, мистецтво та креативність – ефективні інструменти вивчення іноземної мови

14 листопада 2025 року на платформі Zoom відбулася захоплююча гостьова…

17 Листопада 2025

Детальніше

Наукові заходи

Наука

Можливості

Наукові заходи

Наука

Можливості

Підвищення фахових компетентностей здобувачів ОПП «Фінанси, банківська справа та страхування» через участь у міжнародних наукових заходах

14 листопада 2025 року молоді дослідники освітньо-професійної програми «Фінанси, банківська…

17 Листопада 2025

Детальніше