Запрошуємо всіх небайдужих долучитися та підтримати розвиток молодіжної культури, науки і спорту Запорізького регіону
Admin
4 Червня 2025
Сучасному вчителю важливо запроваджувати у своїй роботі різноманітні практики на подолання травм, підтримку психологічного здоров’я учнів. Це стало приводом навчання на освітньо-професійній програмі другого (магістерського) рівня вищої освіти «Психологія тренінгової роботи» зі спеціальності 053 Психологія викладачів кафедри української та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства Марини Богданової, Ганни Александрової.
Нові освітні компоненти, запроваджені протягом 2024 – 2025 навчального року, «Бібліотерапія як корекція психічного стану людини», «Література крізь призму пам’яті» дали можливість не тільки здобувачам вищої освіти здобути нові знання, а й використовувати літературу як засіб подолання стресу, навчитися пропрацьовувати травми війни, набути досвід з розуміння власної і колективної ідентичності. Окрім того, усі роки війни викладачі кафедри проводили різні форми заходів, що були спрямовані на підтримку здобувачів університету, членів запорізьких громад, представників різних регіонів України: постановка вертепу, сценічна читка, читання поезії у формі відкритого мікрофону, презентація чергового номеру альманаху «Вітрила», зустрічі на читацькому клубі «Калліопа», тренінги з акторської майстерності та спонтанності. Практичні і наукові доробки викладачів надихнули на відкриття нової освітньо-професійної програми А4 Середня освіта (українська мова і література, резильєнтні практики).
Анкетування, що проводилося серед здобувачів-філологів, спонукало до висновків щодо цілющих можливостей українського фольклору, української літератури, пісні, історії та культури. Здобувачі ділилися рефлексіями, що «своє» зцілює, надихає, допомагає зберігати й відновлювати стійкість. У кожній ОК робоча група передбачила модуль, вивчення якого допоможе через слово сформувати психологічну гнучкість та стійкість – властивості, які нададуть майбутньому вчителю-філологу сили успішно проходити крізь будь-які життєві випробування та вміло застосовувати їх у своїй практичній діяльності.
З метою набуття досвіду у подоланні травм війни викладачі кафедри української та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства Марина Богданова, Валентина Школа взяли участь у воркшопі з мистецької рефлексії та відкритого діалогу від «Три крапки» на базі гуманітарного центру Бердянського району (м.Трускавець). Цікаві практики, якими ділилися фахівці в межах проєкту «Young Diversity Ambassadors: Empowerment for Recovery of Ukraine», який реалізує громадська організація «СТАН» у співпраці з гуманітарною організацією «Людина в біді» та за фінансової підтримки чеського народу, надали можливість ознайомитися з практиками резильєнтності: жива бібліотека з людьми, які мають досвід перебування в окупації та переміщення; колажування, щоб осмислити почуте, виставка колажів як форма рефлексії.
Вкотре вражає, як викладачі-філологи соціально-гуманітарного факультету гнучко застосовують свої знання в професійній діяльності, постійно навчаються та удосконалюють свої вміння та навички у роботі з молоддю.
У травні 2025 року доцентка кафедри соціальної роботи та інклюзивної…
6 Червня 2025
4 червня 2025 року викладачі та здобувачі вищої освіти факультету…
6 Червня 2025
4 червня 2025 року завідувачка кафедри соціальної роботи та інклюзивної…
6 Червня 2025
Викладачі та здобувачі вищої освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв…
5 Червня 2025