Запрошуємо всіх небайдужих долучитися та підтримати розвиток молодіжної культури, науки і спорту Запорізького регіону
Admin
29 Вересня 2025
26 вересня 2025 року на базі факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти БДПУ у дистанційному форматі проходила Х Всеукраїнська науково-практична конференція «Науково-дослідна робота в системі підготовки фахівців-педагогів у природничій, технологічній і комп’ютерній галузях» Співорганізаторами конференції стали: Національна академія педагогічних наук України, Український державний університет імені М.П. Драгоманова.
Науковий форум за традицією зібрав знаних науковців, освітян, молодих дослідників, здобувачів вищої освіти з різних регіонів України, які опікуються проблемами сучасної природничої, комп’ютерної і технологічної освіти. До оргкомітету конференції надійшло 102 заяви і матеріалів від представників 16 наукових установ, закладів вищої та загальної середньої освіти України. Серед них, зокрема: 17 заяв – від докторів наук, професорів; 34 – від кандидатів наук, доцентів, докторантів; 51 заява – від асистентів, викладачів, аспірантів, вчителів, здобувачів вищої освіти. Безпосередню участь у роботі конференції брало 65 осіб, які представляли НАПН України, Академію наук вищої школи України, заклади вищої та загальної середньої освіти.
З вітальними словами виступили ректор БДПУ І.Т.Богданов і декан факультету ФМКТО В.І.Жигірь. З великою увагою і зацікавленістю учасники конференції сприйняли пленарну доповідь академіка НАПН України М.І.Шута «Руйнування системи підготовки вчителів фізики в Україні: причини та наслідки». Наголошувалося на критичному стані сучасної фізичної освіти, дефіциті вчителів фізики та потребі консолідованих зусиль МОН України, закладів вищої та загальної середньої освіти, регіональних і місцевих органів управління освітою для вирішення ключових проблем. Основними причинами кризи є комплекс взаємопов’язаних факторів: антимотивація до вивчення фізики, скорочення навчальних годин, втрата престижу педагогічної професії, занепад популяризації науки та відсутність державної стратегії підтримки. Основними шляхами виходу з цієї ситуації мають стати: збереження фізики як обов’язкового предмета у старшій школі, врахування НМТ з фізики для абітурієнтів при вступі на відповідні спеціальності ЗВО, відновлення фундаментальності університетської фізичної освіти (через відродження фізико-математичних класів, очно-заочних шкіл, забезпечення інноваційно-дослідницької спрямованості освітнього процесу), реалізація системи державної підтримки (через фінансові стимули, соціальну підтримку та підвищення престижу педагогічної професії). Успішність вирішення наявних проблем сучасної фізичної освіти безпосередньо впливає на успішність соціально-економічних перетворень в країні, кадровий потенціал відповідних галузей, інтелектуальний і загальнокультурний розвиток суспільства, а головне, обороноздатність України і фактично її майбутнє.
Значний інтерес в учасників конференції викликала доповідь академіка НАПН України О.І.Ляшенка «Формування цифрової культури вчителів фізики та природничих наук», в якій йшлося про важливість набуття майбутніми педагогами цифрової компетентності як ключового компоненту професійної компетентності, її структуру і зміст (цифрова обізнаність, цифрова грамотність, цифрова культура), методичні аспекти послідовного і цілісного формування.
Актуальним питанням розвитку сучасної природничої і технологічної освіти були присвячені доповіді: завідувача кафедри машинознавства і транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені В.Гнатюка Р.М.Горбатюка («Перспективи розвитку професійної освіти України в умовах воєнного стану»); завідувача кафедри теорії і методики технологічної освіти факультету технологій та дизайну Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка А.Ю.Цини («Науково-дослідна робота в системі підготовки докторів філософії технологічної освітньої галузі»); заступника директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України М.В.Головка («Перспективи формування курсу фізики профільної школи»).
У доповіді завідувача кафедри фізики, математики та методики навчання БДПУ О.В.Школи учасники конференції ознайомилися з 18-річною історією наукової конференції, яка стала яскравим свідченням того, як локальна ініціатива може перерости в масштабний науковий проект з чітким тематичним спрямуванням, традиціями, цінностями і здобутками, а головне, із збереженням його провідної місії – консолідації зусиль науково-педагогічної спільноти країни у вирішенні актуальних проблем професійної підготовки майбутніх фахівців-педагогів природничої, технологічної і комп’ютерної галузей; підвищенні якості вітчизняної педагогічної освіти заради майбутнього нашої держави, заради процвітання України.
За результатами обговорень прийнято ухвалу щодо невідкладності розв’язання актуальних проблем сучасної освіти. Учасники конференції відзначили її високий науковий рівень, чітку організацію, дружню професійну атмосферу та висловили бажання наступного разу обов’язково зустрітися оф-лайн в стінах Бердянського державного педагогічного університету під мирним українським небом на березі теплого Азовського моря.
Голова організаційного комітету конференції
Олександр Школа
30 вересня 2025 року у символічному просторі – підземній школі…
3 Жовтня 2025
Бердянський державний педагогічний університет отримав попередні результати державної атестації закладів…
3 Жовтня 2025
29 вересня 2025 року відбувся психологічний воркшоп «5 мов любові»…
3 Жовтня 2025
Зустрічі із досвідченими фахівцями є запорукою успішної підготовки здобувачів освіти…
3 Жовтня 2025