Запрошуємо всіх небайдужих долучитися та підтримати розвиток молодіжної культури, науки і спорту Запорізького регіону

Admin
25 Жовтня 2025
З 20 по 24 жовтня на факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету традиційно проходив тиждень педагогіки, упродовж якого відбувся цикл змістовних заходів, спрямованих на формування сучасного педагогічного мислення, розвиток професійних компетентностей майбутніх фахівців і розширення науково-освітнього простору між університетською спільнотою та партнерами з інших закладів вищої освіти.
Тиждень педагогіки розпочався з інформаційно-просвітницького заходу «#EduAgainstBullying: формуємо культуру поваги та взаємопідтримки» (спікерка – асистентка кафедри педагогіки Карина Коваль), у межах якого було акцентовано увагу на вихованні емпатії, розвитку навичок ненасильницького спілкування та створенні безпечного освітнього середовища. Учасники обговорили роль педагога як провідника гуманістичних цінностей і важливість системної превентивної роботи в закладах освіти.
Подальші події тижня відзначалися аналітичним і дослідницьким спрямуванням. Зокрема, під час проведення гостьової лекції «Data-driven management: нова культура управління на основі аналітики й експертизи» (модераторка – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Ольга Старокожко; спікерка – докторка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки та менеджменту освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Оксана Боднар) вдалося розкрити ідеї про сучасні тенденції освітнього менеджменту, впровадження інструментів збору й аналізу даних для прийняття ефективних управлінських рішень.
Особливе місце серед заходів посів міжуніверситетський форум-презентація монографії «Візії та світанки освіти» (модератори – кандидат педагогічних наук, професор Василь Крижко та кандидатка педагогічних наук, доцентка Крістіна Петрик), який став знаковою подією не лише для БДПУ, а й для широкої освітянської спільноти. До участі було залучено багато знатних професорів, викладачів і науковців із різних університетів та інших закладів освіти України. Форум об’єднав досвідчених педагогів і молодих дослідників навколо теми розвитку сучасної освіти, окреслив спільні перспективи наукового пошуку та міжінституційного партнерства. Захід став платформою для діалогу, де обговорювалися інноваційні підходи до осмислення трансформацій освітнього простору в умовах глобальних і національних змін.
Не менш актуальною стала міжфакультетська панельна дискусія «Дистанційне навчання: очима учнів, студентів і вчителів» (модераторка: докторка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки Лариса Лісіна) з представниками освітнього середовища різних рівнів. У процесі проведення якої було окреслено переваги та виклики дистанційної освіти, обговорено педагогічні стратегії підтримки мотивації та соціальної взаємодії в онлайн-форматі.
Важливий акцент зроблено на презентації результатів освітнього дослідження від ГО «Навчай для України» (модератори – докторка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки Надія Вєнцева та аспірант Микола Оверченко; спікерка – менеджерка освітніх програм ГО «Навчай для України», тренерка Міжнародної академії тьюторингу, акредитована гештальт-психотерапевтка Ольга Казакова), що продемонструвало вплив тьюторингу на навчальні досягнення та психологічний стан школярів під час війни. Спікерка розповіла про перше у світі рандомізовано-контрольоване дослідження (RCT) у сфері освіти під час війни, яке провела команда ГО «Навчай для України» у співпраці зі Світовим банком. Його результати показують, як тьюторинг впливає на рівень знань та психологічний стан українських школярів, а також відкривають нові підходи до подолання освітніх втрат. Цей захід засвідчив вагомість емпіричних досліджень для оновлення освітньої політики та практики.
Своєрідним науково-методичним містком між поколіннями став інтерактивний воркшоп «Теорія поколінь: як знайти спільну мову» (спікерка – PhD, доцентка кафедри педагогіки Надія Діра), під час якого майбутні педагоги досліджували особливості взаємодії представників різних поколінь у сучасному освітньому середовищі. Розглядали практичні інструменти побудови довіри з предстаниками різних поколінь. Працювали над створенням спільного психолого-педагогічного портрета сучасної здобувача освіти.
Під час проведення педагогічних студій «Сучасні тенденції розвитку освітнього менеджменту» (модераторки – докторка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки Надія Вєнцева та кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Ольга Старокожко) здобувачі першого та другого курсів другого (магістерського) рівня вищої освіти представили власні аналітичні проєкти, присвячені інноваційним моделям управління освітою.
Просвітницький захід «Нескорена спадщина: жіночі голоси, що гартують націю» (модераторка – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки Надія Щербакова) став натхненним підсумком тижня педагогіки. Учасники продемонстрували як ідеї про національне виховання, силу духу та моральну гідність українських просвітительок стали фундаментом для сучасної Нової української школи та гартують нашу націю у боротьбі.
Таким чином, тиждень педагогіки у БДПУ став не лише серією науково-освітніх подій, а й демонстрацією єдності академічної спільноти, її готовності реагувати на виклики часу, переосмислювати педагогічну практику та формувати нову культуру освіти – засновану на повазі, аналітичному підході й гуманістичних цінностях.
За матеріалами кафедри педагогіки
17 листопада відбулася урочиста церемонія посвяти першокурсників факультету фізико–математичної, комп’ютерної…
18 Листопада 2025
Факультет фізичної культури, спорту та здоров’я людини Бердянського державного педагогічного…
17 Листопада 2025
14 листопада 2025 року на платформі Zoom відбулася захоплююча гостьова…
17 Листопада 2025
14 листопада 2025 року молоді дослідники освітньо-професійної програми «Фінанси, банківська…
17 Листопада 2025