Новини
/

Культура толерантності як складова професійної підготовки здобувачів вищої освіти: підсумки роботи науково-практичного гуртка за I семестр 2025–2026 н. р.

Культура толерантності як складова професійної підготовки здобувачів вищої освіти: підсумки роботи науково-практичного гуртка за I семестр 2025–2026 н. р.

Image

Admin

24 Грудня 2025

Головні,
Кафедра педагогіки,
Студентські гуртки і клуби,
Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв (ФППОМ)
Викладачі
Популяризація науки
Студентські проєкти
Цінності

Початок 2025–2026 навчального року на факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв ознаменувався відкриттям науково-практичного гуртка «Культура толерантності як складова професійної підготовки здобувачів вищої освіти» для здобувачів першого та другого рівнів вищої освіти (керівниця – асистентка кафедри педагогіки Карина Коваль).

Для гуртківців цей семестр був насиченим і продуктивним, оскільки передбачав послідовне опрацювання низки тематичних блоків, участь у наукових заходах та узагальнення практичних напрацювань.

Вересень був присвячений опрацюванню теми «Толерантність як соціальна та педагогічна цінність у XXI столітті». Під час засідань гуртківці аналізували сучасні підходи до визначення толерантності, її змістові компоненти та ключові принципи толерантної комунікації. Особливу увагу було зосереджено на зв’язку толерантності з академічною культурою, професійною етикою та гуманістичними засадами освіти.

У жовтні робота гуртка продовжилася в межах теми «Освітнє середовище без упереджень: як виховати толерантність у здобувачів освіти в умовах сьогодення». Учасники обговорювали прояви упереджень і стереотипів у повсякденній освітній практиці, розглядали типові ситуації дискримінаційного характеру та окреслювали педагогічні стратегії, що сприяють формуванню безпечного й доброзичливого середовища.

Листопад став періодом наукової активності. За підтримки кафедри початкової освіти гуртківці долучилися до Всеукраїнської науково-практичної конференції «Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики», представивши результати власних напрацювань у форматі тез доповіді. Така участь сприяла формуванню навичок академічного письма, наукової аргументації та презентації результатів дослідження в професійній спільноті.

У грудні члени наукового гуртка працювали над темою «Роль учителя як фасилітатора толерантних стосунків у закладі освіти». Учасники узагальнили ключові висновки семестрової роботи, визначили практичні інструменти підтримки толерантної взаємодії в учнівських колективах і зосередилися на професійній позиції педагога як модератора діалогу, посередника у врегулюванні конфліктів та носія ціннісних орієнтирів.

Робота гуртка упродовж I семестру засвідчила, що систематичне поєднання теоретичного аналізу, практичних вправ і участі в наукових заходах факультету, університету та інших ЗВО є дієвим інструментом формування толерантності як важливої складової професійної підготовки здобувачів вищої освіти.

За матеріалами Карини Коваль

Викладачі

Студентське життя

Викладачі

Студентське життя

Виробнича педагогічна практика студентів-філологів: досвід та результати

У рамках навчального процесу студенти-бакалаври освітніх програм „Середня освіта (англійська…

24 Грудня 2025

Детальніше

Викладачі

Міжнародні стажування

Наука

Викладачі

Міжнародні стажування

Наука

Професійний розвиток викладачів кафедри іноземної мови і методики викладання: стратегії інтеграції у глобальний освітній простір

Підсумки роботи викладачів кафедри іноземних мов і методики викладання за…

24 Грудня 2025

Детальніше

Педагогічні інновації

Наука

Викладачі

Педагогічні інновації

Наука

Викладачі

Впевнені кроки у науці: захист курсових робіт здобувачів вищої освіти

16 грудня здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 31ПО групи…

24 Грудня 2025

Детальніше

Акредитація

Популяризація науки

Викладачі

Акредитація

Популяризація науки

Викладачі

Енергетика майбутнього: Інтелектуальні Smart Grid системи

22 грудня 2025 року до Дня енергетика України кандидаткою технічних…

24 Грудня 2025

Детальніше