Математики розрізають фігури в пошуках рівнянь: Танграмна краса третьої проблеми Гільберта

Image

Admin

8 Травня 2025

Б014 Середня освіта (Математика),
Кафедра фізики, математики та методики навчання,
М014 Середня освіта (Математика),
Факультет фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти (ФФМКТО)
Гуртки
Популяризація науки
Студентське життя

Якщо вам кажуть, що ви багатогранна особистість – тіштеся, але не дуже. Можливо, мається на увазі що ви пияка, мерзотник і свиня водночас)

Минулого разу ми розглянули захопливий світ сучасної математики, що стоїть за кожним пошуковим запитом у Google, а сьогодні знов повертаємось до математичних проблем століття в цілому і до 3-ї проблеми Гільберта зокрема!

У черговий раз у межах роботи математичного гуртка факультету ФМКТО БДПУ (наразі вже загальноуніверситетського!) відбулося захопливе заняття, яке поєднало здобувачів освіти з навчанням на перетині геометрії, головоломок і математичної краси теорем. Учасники поринули у світ рівноскладеності, конгруентності та магічної симетрії фігур, досліджуючи давні та сучасні головоломки – танграм, Остомахіон, Т-головоломку тощо.

Окрема дискусія була присвячена поняттю конгруентності – геометричній рівності фігур за формою і розміром. Під час практичної частини учасники складали фігури з елементів танграму, досліджуючи, як однакові частини можуть утворювати сотні нових форм – тварин, предметів, символів.

Основну увагу було зосереджено на третій проблемі Гільберта, що стосується рівноскладеності многогранників – можливості скласти одну просторову фігуру з частин іншої без зміни об’єму. Здобувачі переглянули анімації та відеоматеріали, які наочно продемонстрували, як на площині квадрат можна розкласти і скласти у правильний шестикутник тієї ж площі, а куля у просторі рівноскладена двом своїм копіям! Це викликало справжній подив і зацікавлення.

Заняття продемонструвало, як глибокі математичні ідеї можуть оживати у вигляді простих і цікавих головоломок. Отримані математичні знання стали не просто абстракцією, а інструментом творчості та гри. Такі зустрічі допомагають не лише зрозуміти математику, але й побачити її красу.

За матеріалами кафедри фізики, математики та методики навчання

НУШ

Наука

Сталий розвиток

НУШ

Наука

Сталий розвиток

Цілі сталого розвитку як вектор трансформації освіти: від Нової української школи до закладів вищої освіти

22 травня 2025 року в межах Фестивалю науки на кафедрі…

23 Травня 2025

Детальніше

Інноваційні технології

Популяризація науки

Наука

Інноваційні технології

Популяризація науки

Наука

Дні науки на кафедрі фізики, математики та методики навчання

У межах Фестивалю науки в Бердянському державному педагогічному університеті кафедрою…

23 Травня 2025

Детальніше

Самоаналіз

Цінності

Освітні технології

Самоаналіз

Цінності

Освітні технології

Meet-up: інтерактив від Дебатів БДПУ

Дебатний клуб БДПУ на базі кафедри української мови та літератури…

23 Травня 2025

Детальніше

Студентське життя

Викладачі

Креативний розвиток

Студентське життя

Викладачі

Креативний розвиток

Співпраця та досвід як основа ефективного навчання

Навчання – це не лише по черговість лекцій і семінарів,…

23 Травня 2025

Детальніше