Методичний вебінар «Викладання української мови і літератури в НУШ: практичний досвід та методичні знахідки» для студентів-філологів

Image

Admin

29 Травня 2025

 Б014 Середня освіта (Українська мова і література, англійська мова),
Б014 Середня освіта (Українська мова і література). Практична психологія,
Кафедри української та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства,
М035 Філологія,
Соціально-гуманітарний факультет (СГФ)
Вебінари
Інноваційні технології
НУШ
Освітні технології
Педагогічні інновації

Концепція Нової української школи базується на переосмисленні ролі освіти в житті дитини та суспільства загалом. У центрі цієї моделі – особистість учня з її унікальними здібностями, потребами та прагненням до самовираження. Особливий акцент робиться на розвитку критичного мислення, самостійності та креативності – рис, що формують людину майбутнього.

Важливим інструментом у формуванні цих якостей виступає українська мова та література. Вони не лише навчають спілкуватися та розуміти культуру, а й відкривають простір для творчості, натхнення, емоційної чутливості. Саме на уроках словесності учень і вчитель мають змогу співтворити, заглиблюючись у світ образів, ідей та цінностей.

Втім, із впровадженням освітніх реформ та оновленням методичних підходів перед педагогами постає низка викликів. Як викладати матеріал так, щоб він не лише запам’ятовувався, а й надихав? Як поєднати навчальний зміст із життєвими реаліями учнів? Де шукати якісну, перевірену інформацію для розробки сучасного, ефективного уроку, що відповідатиме як вимогам програми, так і запитам дітей?

З цими та іншими питаннями студенти соціально-гуманітарного факультету намагалися розібратися 27 травня на  вебінарі, де запрошеною спікеркою стала вчителька української мови та літератури Бердянської гімназії №20 «Інтелект» Бердянської міської ради Запорізької області Вікторія Білоусова.

Під час зустрічі Вікторія поділилася власним професійним шляхом, зосередивши увагу на тонкощах і викликах дистанційного навчання. В її розповіді прозвучали не лише цінні поради, а й живі приклади з практики, що надали студентам реалістичне уявлення про роботу в сучасному освітньому середовищі.

Особливу користь мала покрокова інструкція для початківців — своєрідна дорожня карта для тих, хто тільки вступає на шлях педагогіки. Як не загубитися у вирі перших вражень? Як грамотно організувати підготовку до уроків і водночас налагодити довірливу взаємодію з класом?

У центрі уваги дискусії опинилися ключові аспекти освітнього процесу:

  • оновлені навчальні програми та сучасні підручники;
  • система оцінювання за компетентнісними критеріями, з акцентом на розвиток ключових навичок;
  • онлайн-уроки – від технічного оснащення до ефективних методичних рішень, які допомагають зберегти живу взаємодію навіть на відстані.

Здобувачі отримали неоціненний практичний досвід, який допоможе їм у засвоєнні майбутньої професії.

Свіца Тетяна, старша викладачка
кафедри української та зарубіжної літератури
і порівняльного літературознавства

Наука

Конференції

Викладачі

Наука

Конференції

Викладачі

Освітній діалог під час науково-практичної конференції в Одесі

Викладачі та здобувачі вищої освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв…

5 Червня 2025

Детальніше

Наукові заходи

Наука

Конференції

Наукові заходи

Наука

Конференції

Міжнародна наукова конференція у Варшаві: мультикультурність в епоху цифровізації

3 червня 2025 року на базі Менеджерської академії прикладних наук…

5 Червня 2025

Детальніше

Програми

Договори

Академічна мобільність здобувачів

Програми

Договори

Академічна мобільність здобувачів

Академічна мобільність здобувачів ПДАУ в БДПУ як досвід міжуніверситетської співпраці

У другому семестрі 2024-2025 навчального року Бердянський державний педагогічний університет…

5 Червня 2025

Детальніше

Конкурси

Наукові заходи

Конкурси

Наукові заходи

Вітаємо з перемогою у Всеукраїнському конкурсі наукових робіт для студентської молоді!

28-30 травня 2025 року на базі Глухівського національного педагогічного університету…

4 Червня 2025

Детальніше