Новини
/

Почути серцем: практика інклюзивної освіти

Почути серцем: практика інклюзивної освіти

Image

Admin

11 Квітня 2025

Головні,
Кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти,
Навчальний відділ
Б012 Дошкільна освіта та логопедія
Б012 Дошкільна освіта та практична психологія
Викладачі
Креативний розвиток
Педагогічна практика
Педагогічні інновації
Сталий розвиток
Стейкхолдери
Цінності

10 квітня 2025 року в межах навчального курсу «Інклюзивні підходи в освіті» (викладач – професорка Ольга Гуренко) відбувся круглий стіл «Почути серцем: практика інклюзивної освіти». Онлайн-зустріч була присвячена обговоренню досвіду організації освітнього процесу для дітей з порушеннями слуху та розладами аутистичного спектру на прикладі Чернігівської спеціальної школи №1. Подію модерував Микола Оверченко здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки».

Особливими гостями зустрічі стали:

  • Катерина Костюк – директорка Чернігівської спеціальної школи №1, яка поділилася управлінським досвідом створення безпечного та чутливого до потреб дитини освітнього середовища, зорієнтованого на глибоку індивідуалізацію навчання;
  • Олена Дробот – кандидатка педагогічних наук, заступниця директора з навчально-виховної роботи Чернігівської спеціальної школи №1, учителька української жестової мови. Пані Олена розповіла про виклики та особливості комунікації з нечуючими дітьми, про значення жестової мови в освітньому процесі, а також поділилася методичними інструментами для залучення дітей з РАС до активного навчання.

Учасники круглого столу дізналися, як у школі відбувається адаптація програм та методик до індивідуальних потреб учнів, яким чином укладається режим дня, що допомагає дітям з аутизмом почуватися в безпеці, а також як формується інклюзивна культура в педагогічному колективі. Важливою частиною обговорення стали живі кейси, побудовані на реальному досвіді, які показали, як навіть за обмежених ресурсів можливо створити безпечне освітнє середовище.

Захід став платформою для глибокої професійної дискусії щодо сучасних викликів інклюзивної освіти в Україні. Зокрема, обговорювалися питання кадрового забезпечення, взаємодії з родинами учнів, професійного вигорання педагогів, а також потреба в міждисциплінарному підході до супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

Незважаючи на онлайн-формат, зустріч пройшла в атмосфері відкритості, щирості й довіри. Кожен присутній мав можливість не лише почути досвід колег, але й переосмислити власну практику, поставити запитання, поділитися сумнівами і натхненням.

Захід «Почути серцем: практика інклюзивної освіти» став не просто черговим елементом навчальної програми, а подією, що глибоко торкнулася кожного учасника. Він нагадав, що інклюзія – це не лише про доступність, це про довіру, співпереживання і людяність. І якщо ми справді хочемо змінити освітнє середовище, нам потрібно вчитися не тільки бачити, а й чути – навіть там, де звуків немає. Почути серцем.

Микола Оверченко

Гостьові лекції

Гостьові лекції

Розвиток цифрової грамотності – важливий аспект професійної підготовки сучасного вчителя початкових класів

Викладачки кафедри початкової освіти Бердянського державного педагогічного університету – доцентка…

17 Вересня 2025

Детальніше

Наука

Викладачі

Наука

Викладачі

Мить, що змінює статус: докторську дисертацію захищено!

16 вересня у Рівненському державному гуманітарному університеті відбувся захист докторської…

17 Вересня 2025

Детальніше

Міжнародна діяльність

Оголошення

Міжнародна конференція

Міжнародна діяльність

Оголошення

Міжнародна конференція

Міжнародний Симпозіум у Мексиці «Переміщення, ностальгія та приналежність»: запрошуємо до участі

Інститут соціальних і гуманітарних наук «Альфонсо Велес Плієго» Заслуженого Автономного…

16 Вересня 2025

Детальніше

Студентське життя

Студентська рада

Волонтерство

Студентське життя

Студентська рада

Волонтерство

Літо ФДССО-2025: досвід, що формує майбутнє

Літній період для студентів факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти…

15 Вересня 2025

Детальніше