Новини
/

Відлуння війни: інклюзія студентів з травмами війни

Відлуння війни: інклюзія студентів з травмами війни

Image

Admin

24 Березня 2024

Головні,
Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти (ФДССО),
Цілі сталого розвитку
Міцне здоров’я та благополуччя
Освіта

22 березня 2024 року представниці нашого університету перша проректорка та професорка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Ольга Гуренко, доцентки кафедри прикладної психології та логопедії Наталя Цибуляк та Олена Старинська презентували результати всеукраїнського дослідження на Міжнародній науковій конференції “Supporting the Social Inclusion of Children and Young People with Intellectual and Developmental Disabilities: The Importance of the Interdisciplinary Approach”(Варшава, 22 березня 2024).

Відлуння війни – це не просто метафора, це нова реальність, що впливає на академічну та соціальну динаміку в українських університетах. Наразі важливо визнавати «відлуння» як прогнозовані тривалі наслідки травми війни на університетські спільноти та освітнє середовище, що має адаптуватися до нових викликів. Це вказує на важливість впровадження заходів, які в українському контексті виходять за рамки традиційних механізмів підтримки університетських спільнот. Нечіткість обов’язків і недостатня обізнаність можуть створити крихку основу для прийняття рішень і, як наслідок, неможливість створення інклюзивного простору.

Важливо не лише пристосуватись, але й передбачити збільшення кількості студентів, які постраждали від травм війни. Прогнозований ріст цієї вразливої групи підкреслює термінову необхідність для університетів підготуватися до майбутніх вимог щодо створення інклюзивного середовища, яке визнає та пом’якшує вплив травми війни. Для налагодження інклюзивних практик українські університети мають здійснити низку цілеспрямованих заходів на рівні культури університетської спільноти, адаптації інституційних політик та впровадження відповідних практик, зорієнтованих на травмоорієнтований підхід в освітньому середовищі. 

Вдосконалення систем підтримки та співпраця між різними інституціями для розбудови інклюзивного освітнього середовища у вищій освіти можуть стати важливими кроками до ефективного подолання наслідків «відлунь» війни.

Дослідження реалізовано в межах проєкту “Дизайн інклюзивного освітнього середовища закладу вищої освіти” (Національний фонд досліджень України, проєкт № 2022.01/0010)

За матеріалами факультету

дошкільної, спеціальної на соціальної освіти

Читацький клуб

Оголошення

Читацький клуб

Оголошення

Засідання читацького клубу: обговорення роману Лори Підгірної «Orient. Близько до ворога».

Запрошуємо на засідання читацького клубу, де планується  обговорення роману Лори…

8 Листопада 2025

Детальніше

Літературний гід

Оголошення

Літературний гід

Оголошення

Літературний гід «Шанс зрозуміти сучасний світ: читаємо нон- фікшн»

Нон-фікшн — це більше, ніж просто книжки про факти. Це…

8 Листопада 2025

Детальніше

Читацький клуб

Цінності

Студентське життя

Читацький клуб

Цінності

Студентське життя

Засідання читацького клубу: занурення у світ Харукі Муракамі

6 листопада 2025 року у на кафедрі української та зарубіжної…

7 Листопада 2025

Детальніше

Студентське життя

Сталий розвиток

Цінності

Студентське життя

Сталий розвиток

Цінності

Зустріч гаранта освітньої програми зі студентами спеціальності «Середня освіта (Українська мова та література, резильєнтні практики»

7 листопада 2025 року в Бердянському державному педагогічному університеті відбулася…

7 Листопада 2025

Детальніше