Запрошуємо всіх небайдужих долучитися та підтримати розвиток молодіжної культури, науки і спорту Запорізького регіону

Admin
3 Грудня 2025
У межах кураторської години зі студентами 1-4 курсів спеціальностей А4.03 «Середня освіта (Історія та громадянська освіта)» та В9 «Історія та археологія» 1 грудня 2025 року було організовано черговий тематичний захід, присвячений осмисленню Революції Гідності в ширшому контексті європейських антикомуністичних рухів другої половини ХХ століття. У центрі уваги перебувало питання спадкоємності ідей свободи та гідності, а також паралелі між українськими протестними подіями та виступами проти диктатур у країнах Центрально-Східної Європи, що дало можливість продемонструвати спільні закономірності антитоталітарних рухів та тяглість боротьби суспільств за свободу і демократію. Особливе місце займала цитата Бенджаміна Франкліна про співвідношення свободи та безпеки, яка стала лейтмотивом заходу.
У процесі роботи зі студентами було використано низку інтернет-ресурсів, що давали можливість прослідкувати тяглість радянських і сучасних російських пропагандистських підходів до трактування масових протестів, революцій та громадянських рухів.
Використані матеріали відображали, з одного боку, радянське бачення подій у Східній Німеччині 1953 року, Угорщині 1956 року та Чехословаччині 1968 року, подій 1989 року в Центрально-Східній Європі а з іншого – сучасні російські наративи щодо Помаранчевої Революції та Революції Гідності. Застосовані джерела (аналітичні публікації, медіаматеріали, обговорення на тематичних інтернет-майданчиках) дозволили продемонструвати сталість риторичних конструкцій, у яких і радянська, і сучасна російська влада зображають самостійні громадянські виступи як «спровоковані», «штучні», «проплачені» або «керовані ззовні».
Завершальна частина зустрічі була присвячена обговоренню двох дискусійних питань: актуальності цитати Франкліна для інтерпретації як антикомуністичних протестів у Центрально-Східній Європі, так і сучасних українських революційних подій, а також уроків, які українське суспільство може винести з досвіду європейських країн у протистоянні тоталітаризму. Таке проблемне обговорення сприяло поглибленню розуміння студентами сутності свободи, механізмів громадянського спротиву та спільних закономірностей трансформаційних процесів у країнах Центрально-Східній Європі й Україні.
Підсумком заходу стало усвідомлення взаємозв’язку між історичними подіями середини й кінця ХХ століття та сучасними українськими процесами, а також формування критичного ставлення до пропагандистських інтерпретацій, які супроводжують демократичні революції як минулого, так і сьогодення. Такий підхід дозволив актуалізувати європейський контекст Революції Гідності й показати його як частину ширшої історії боротьби за свободу, гідність та право суспільства визначати власне майбутнє.





Юрій Федорик
У межах рубрики «ППЛ-поради практикуючих логопедів» команда «Студентського десанту S016»…
3 Грудня 2025
Напередодні періоду підсумкової атестації відбулася консультація для здобувачів 2 курсу…
3 Грудня 2025
До Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом на факультеті психолого-педагогічної освіти…
3 Грудня 2025
У межах реалізації наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної…
2 Грудня 2025