Соціальна робота на передовій відновлення: як магістранти ОПП «Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація» перетворюють практику на місію

Image

Admin

15 Квітня 2025

Кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти,
Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти (ФДССО)
М231 Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація

У час, коли Україна виборює свою свободу не лише на полі бою, а й на фронті, відновлення людської гідності, психічного здоров’я та соціального благополуччя, професія соціального працівника набуває нового змісту й сили.

Особливо це відчутно у межах освітньої програми «Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація», де кожен студент ˗ не просто здобувач знань, а майбутній агент змін, здатний працювати із травмою, втратами, реінтеграцією та надією. Унікальність освітньої програми «Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація» проявляється не лише в її змістовному наповненні, а й у високому рівні мотивації здобувачів, які щиро прагнуть стати агентами змін у своїх громадах.

Виробнича практика на заочній формі навчання для магістрантів цієї програми ˗ це не просто обов’язковий етап освітнього процесу, а простір дії, смислів і викликів. Цьогорічна виробнича практика магістрантів заочної форми навчання спеціальності 231 Соціальна робота стала справжнім виявом професійної зрілості, глибокої емпатії та практичної готовності працювати в реальних умовах. І результати цієї практики ˗ справжнє професійне свято.

Географія практики охоплює всю Україну ˗ від Диканьки до Бучі, від Львова до Запоріжжя, і навіть за її межами. Успішна реалізація завдань практики в таких установах, як територіальні центри соціального обслуговування, надання соціальних послуг, координаційні центри допомоги постраждалим, центри соціальних послуг та психологічної допомоги, відділи соціального захисту населення,  міжнародні благодійні та громадські організації, центри реабілітації, відділи управління поліції, центри життєстійкості, хаби підтримки ветеранів тощо ˗ це доказ того, що наші студенти вже сьогодні готові ефективно діяти у складному соціальному середовищі поствоєнного періоду.

Звіт з практики став не просто підсумком ˗ він вразив нас своєю глибиною, інноваційністю і щирістю. Ми з гордістю ділимося результатами цієї феєрії професіоналізму.

Ці кілька цитат ˗ більше, ніж просто відгуки. Це голоси тих, хто вже сьогодні стоїть поруч із людьми в найскладніші моменти їхнього життя. Голоси тих, хто не боїться викликів і щодня обирає шлях підтримки, людяності та професійної сили.

Світлана Д.: Під час практики я звернула увагу на певні виклики: це обмежені ресурси, потреба в кращій інформованості клієнтів, і необхідність розширення психологічних послуг. Водночас, я здобула багато практичних навичок і зрозуміла, наскільки важливою є роль соціального працівника у кризових ситуаціях. Практика стала для мене не просто частиною навчального процесу, а важливим етапом професійного становлення. Я щиро вдячна колективу центру за підтримку, розуміння та довіру. Цей досвід надихнув мене розвиватися далі в галузі соціальної роботи.

Марина С.: Ця практика стала для мене неоціненним досвідом, який значно поглибив мої знання та розширив професійні навички. Я усвідомила важливість емпатії, психологічної гнучкості та командної роботи. Цей досвід переконав мене у правильності обраного кар’єрного шляху та надихнув на подальший професійний розвиток. Дякую викладачам, наставникам та організації “Жінка майбутнього” за надану можливість розширити свій професійний світогляд!

Ірина Ш.: Практика дозволила мені усвідомити необхідність подальшого розвитку власних професійних навичок. Робота психолога в поліції вимагає швидкого реагування, вміння аналізувати ситуацію та знаходити оптимальні рішення у найкоротші терміни. Цей досвід безумовно стане міцним фундаментом для мого подальшого професійного становлення.

Ірина К.: Проходження практики у Центрі надання соціальних послуг стало для мене визначальним етапом професійного розвитку. Я вдячна керівникам практики, співробітникам Центру та всім, хто підтримував мене у цьому процесі. Отриманий досвід ще більше зміцнив мою мотивацію працювати у сфері соціальної роботи та допомагати людям, які цього потребують.

Кожна практика ˗ це не лише сторінка в навчальному плані, а й розділ у великій історії становлення нової України. Історії, яку вже сьогодні творять наші студенти ˗ ті, хто не чекає змін, а сам є цими змінами. І нехай попереду ще багато викликів, але ми впевнені ˗ в руках таких фахівців майбутнє нашої країни буде людяним, сильним і справедливим.

Ми віримо: у кожного з наших студентів ˗ місія. І кожен із них уже зараз готовий її виконувати. Тому що соціальна робота ˗ це не просто професія. Це поклик серця. Це ˗ про Людину.

Поки ЗСУ виборює свободу на фронті, наші студенти виборюють її у тилу ˗ допомагаючи зцілювати душі, підтримувати сім’ї, відновлювати громади. Разом ˗ до Перемоги. І далі ˗ до відновленої, сильної України.

За матеріалами кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти

Студентське життя

Б014 Середня освіта (Музичне мистецтво та англійська мова)

Б053 Психологія

Студентське життя

Б014 Середня освіта (Музичне мистецтво та англійська мова)

Б053 Психологія

Великодній гастротур україною: смак традицій та тепло родинного кола

Напередодні світлого свята Великодня факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв перетворився…

18 Квітня 2025

Детальніше

Гостьові лекції

Викладачі

Д011 Освітні, педагогічні науки PhD

Гостьові лекції

Викладачі

Д011 Освітні, педагогічні науки PhD

Хібукі-терапія в освіті: історія методу, що обіймає

14 квітня 2025 р. у Бердянському державному педагогічному університеті відбулася…

17 Квітня 2025

Детальніше

Гостьові лекції

Освітні технології

Педагогічні інновації

Гостьові лекції

Освітні технології

Педагогічні інновації

Критичне мислення для спілкування та співпраці: воркшоп  для майбутніх учителів англійської мови

16 квітня 2025 року відбувся воркшоп “Critical Thinking Activities for…

17 Квітня 2025

Детальніше

Б014 Середня освіта (Інформатика)

М015 Професійна освіта. Комп’ютерні технології

Гуртки

Б014 Середня освіта (Інформатика)

М015 Професійна освіта. Комп’ютерні технології

Гуртки

Теорія «тісного світу» і гіпотеза «шести рукостискань»: як побудований соціальний всесвіт з точки зору графів і дерев

Професор математики готував книжку до друку. Рецензенти знайшли неточності —…

17 Квітня 2025

Детальніше