Студентська наука – інструмент професійного становлення фахівця

Image

Admin

2 Березня 2025

Кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти,
Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти (ФДССО)
Б231 Соціальна робота та практична психологія
Б231 Соціальна робота та соціальна педагогіка
Гуртки
М231 Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація
М231 Соціальна педагогіка
Можливості
Наукові заходи
Студентське життя

26 лютого на кафедрі соціальної роботи та інклюзивної освіти відбулося засідання студентського наукового гуртка «Соціалізація дітей, молоді в умовах сучасного соціокультурного простору» (керівник: доцент Наталя Захарова). На порядок денний винесені такі питання: роль студентської науки в професійному становленні; діяльність студентського наукового гуртка: цілі, напрямки, досвід; обговорення теми дослідження цього року: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності».

У вступному слові модераторка зазначила, що зростають вимоги до професійної підготовки соціальних педагогів та соціальних працівників. Одним із ключових інструментів цього процесу є студентська наукова діяльність, яка забезпечує активну взаємодію майбутніх фахівців із навчанням, наукою та практикою; сприяє формуванню професійних компетентностей: аналітичне мислення, креативність, навички дослідницької діяльності.

Діяльність студентського наукового гуртка: цілі, напрямки, досвід.

Здобувачів, які тільки долучаються до студентської науки, проінформували про цілі, завдання гуртка, історію його створення та досягнення. У презентації досягнень особливу увагу приділили складному періоду відновлення діяльності гуртка в умовах функціонування «університету без стін». Так, 2022-2023 н.р. студентські дослідження напрямку «Соціальний простір без «павуків» концентрувалися на профілактиці асоціальних підліткових субкультур. У 2023-2024 н.р. було обрано напрям «Зелена соціальна робота в ракурсі соціалізації особистості», де досліджувалися чинники взаємодії тріади «особистість-суспільство-природа». Отже, загальна тема студентських досліджень кожного року розширювалася та поглиблювалася через розвідку актуальних питань соціалізації особистості.

Обговорення теми дослідження на 2025рік

На 2024-2025 н.р. запропоновано наступну тему студентських досліджень: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності». Етап обговорення теми дослідження викликав схвалення як актуального дослідження. Здобувачі зазначали, що внаслідок соціальних криз, нестабільності та швидких трансформацій суспільства ускладняються процеси соціалізації, формування життєвих стратегій. Отже, потреба в підготовці компетентних фахівців є надзвичайно актуальною, а участь студентів в науковій діяльності дозволяє краще підготуватися до майбутньої професійної діяльності.

Прийоми стимулювання наукової діяльності здобувачів.

Засідання гуртківців пройшло в атмосфері науковості та креативності: аспекти традиційної презентації чергувалися з інтерактивними прийомами зацікавлення здобувачів науковими розвідками. Позитивні емоції у здобувачів викликали приклади видатних українських науковців, які у віці молодої людини зробили прогресивні наукові відкриття: Сергій Корольов у 26 років – розробка першої ракети; Борис Патон  у 21 рік – технології автоматичного зварювання; Микола Амосов у 40 років – штучні клапани серця, концепція біокібернетики.

Здобувачі були надзвичайно активні при вирішенні завдань вікторини: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності»: коментували явище соціалізації в умовах невизначеності; причини соціальної небезпеки та чинники успішної соціалізації особистості в умовах невизначеності.

Тож, вважаємо, що проведений захід відіграє ключову роль у долученні здобувачів до наукової діяльності, активізує дослідження актуальних соціально-педагогічних питань, нових підходів до соціалізації і професійного розвитку майбутніх фахівців у контексті сучасних соціальних викликів.

За матеріалами

 кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти

Сталий розвиток

Співпраця

Цінності

Сталий розвиток

Співпраця

Цінності

Підтримуємо зв'язки

20 березня 2025 року відбулася вже традиційна робоча зустріч ректора…

20 Березня 2025

Детальніше

Викладачі

Б014 Середня освіта (Українська мова і література). Практична психологія

Педагогічні інновації

Викладачі

Б014 Середня освіта (Українська мова і література). Практична психологія

Педагогічні інновації

«Як обмежені можливості можна зробити безмежними»: загальноуніверситетська відкрита лекція

Щорічно, вже 14 років поспіль, 21 березня у світі відзначається…

20 Березня 2025

Детальніше

М231 Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація

М231 Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація

Менеджмент центрів допомоги врятованим: етичні стандарти та робота з жертвами насильства — зустріч із Анною Тартинських

15.03.2025 року здобувачі другого (магістерського) рівня освіти освітньо-професійної програми «Поствоєнна…

20 Березня 2025

Детальніше

Профорієнтація

Можливості

М014 Середня освіта (Захист України)

Профорієнтація

Можливості

М014 Середня освіта (Захист України)

Як студенти соціально-гуманітарного факультету практику в Дрогобичі проходили

Студентки спеціальності А4 Середня освіта (Захист України) Василиса Соколова і…

18 Березня 2025

Детальніше